Sider

lørdag den 22. september 2012

En del af mit hjerte ...

har jeg tabt i alle de byer, jeg har boet. I nogle af dem blev det næsten fortabt.

Jeg voksede op i en mindre provinsby og havde en tryg barndom. Med min pubertet kom udlængslen. Følelsen af at blive fastholdt og ikke helt passe ind i "kassen".
Jeg husker allerbedst det at være fuld af drømme, og den indædte følelse af når-jeg-kan-skal-jeg-bare-så-langt-væk-her-fra-det-her-HUL.



Jeg startede med at flytte til København, så snart jeg kunne se mit snit til det! Åh, København. Den første by jeg tabte mit hjerte til. København var lig med frihed og parker og musik og teater og cykelstier med fart på og anonymitet i passende mængde og ikke mindst PERSPEKTIV og en lufthavn med en kæmpestor dør til resten af verden!



Pludselig fik jeg mulighed for at flytte til Amsterdam med mit arbejde. YAY! For Amsterdam var ligesom København på mange måder, bare mere eksotisk og med endnu større lufthavn og dør til resten af verden. Jeg flyttede ind i et forårskådt Amsterdam sammen med 4 andre unge, der også arbejdede for NGO'er i byen og havde fantastisk udsigt til kanalen fra vores lille byhus. Det var så smukt og dén by forelskede jeg mig også i. Tabte mit hjerte til.



Granada.Min trejde forelskelse var spansk og varer ved endnu. Også selvom jeg ikke længere bor dér. I den by fandt jeg min mand og tog ham med ham væk derfra. Væk fra et socialt liv ude af huset istedet for inde. Varme, café con leche på fortovsbar i morgenvintersol, tapas, oliven og lækker rødvin, der er til at betale sig fra. Det tog næsten to år at "komme hjem" til Danmark. Alligevel er der et stik i hjertekulen, når jeg husker tilbage.
Jeg elsker vores liv ligenu og de mennesker, jeg har omkring mig. Min mand er dog aldrig faldet til i DK og jeg har lovet ham, at vi tager tilbage til solen en dag ...
Det løfte agter jeg helt sikkert at holde!  - En dag, når det igen føles rigtigt at komme tilbage i kendt favn  havn. Indtil da nyder jeg vores liv her og sætter pris på de mennesker vi har omkring os. Provinsen har også sin egen charme!

2 kommentarer:

  1. Ja, nu er det jo så lige den mørke tid vi går i møde...kan forestille mig det er lidt hårdede for din mand på denne årstid ; )
    Men hvor bor I så lige nu?
    : )

    SvarSlet
    Svar
    1. ;-) Det med manden er ganske rigtigt. Staklen er ikke rigtig kommet sig over "forflyttelse". Lige nu bor vi dog i Horsens - lidt større by end der, hvor jeg voksede op. Lige tilpas lille/stor nok til mig ...

      Slet

Jeg bliver sindssygt glad for en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...