Sider

lørdag den 14. juli 2012

Ude godt ... hjemme bedst?

Ingen tvivl om at ude er godt ... Især, når venner og familier fortæller om UDE.
Så er ude lig med LYKKE på første række. UDE er forjættet. Det er lig med Tapas og drinks i varme sommeraftner. Uendeligt hvide sandstrande og solcreme, der ikke klistrer. Mad fra lækre restauranter og NO WORRIES. Ingen børn, der keeeeder sig og voksne, der falder i søvn under 21 nyhederne, pga agurketid i Danmark.
Lidt misundelig bliver man altså. Især på hende der veninden, der føler sig særlig heldig over palmer og familie og hvide sandstrande så langt øjet rækker. For udsigten her til uklippet hæk og regnvåd trampolin i baghaven er ikke så opløftende.  
Jeg er nemlig her. Som i HERHJEMME. I den danske sommer, der regner væk. Alene hjemme - næsten. For jeg har ham her til at holde mig og gravidmaven med selskab, mens mine børn og ham den lækre nyder London. 

Jeg er alene hjemme sammen med vores nye killing Gizmo. Og mærkeligt nok, er det faktisk helt ok ... (OK indrømmet, skulle lige over de første 24 timer med granatchok over at være HELT ALENE). Men det er næsten ligesom et helt nyt eventyr. Et helt andet liv. IKKE at foretrække - men slet ikke dårligt: med stilhed og muligheden for at mærke efter, hvem det lige er, JEG er. (har ikke fundet ud af det endnu MEN)
Heldigvis har jeg fundet ud af at JEG faktisk er rigtig godt selskab for migselv ... Det er det her heldigvis også: En syltet dvd, ingen andre end mig gad at se og så selvfølgelig ... yndlingskoppen og strikketøjet.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver sindssygt glad for en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...